8 dagar eller "Det regnar inte i Sverige"

Idag har varit en sån där riktigt ruskhöstdag, när det blir mörkt innan fyra, när hela kroppen stretar emot att gå ut genom dörren och vaniljglass med hemgjord kolasås framför kaminen känns lyckat.
Och då är det ändå så att "det regnar inte i Sverige", i alla fall inte om man får tro Johnny. Det gör det däremot på Nya Zeeland. Jag hoppas dock att sommarregnet där är behagligare, även om man blir genomvåt.

Idag har det jobbats flitigt i mitt rum. På förmiddagen letade jag efter en liten, bra och tålig HDD åt mig och Sigfrid. Jag letade också efter katter som behövde ett nytt hem i Kalmartrakten åt Bengt. Jag har också pysslat med dokument, varit på banken, varit och handlat, lagat kolasås, fixat Telia Säker Lagring, börjat planera kläder, varit social med lillebror mm...
Det känns helt enkelt som att jag har tagit mig en bit på vägen!

Träff med Adrian ordnad till på tisdag också, trevligt!

Nu ska jag gå och sova, med tankarna vid den trevliga kvällen igår.
Godnatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0