Fulla veckor

Återuppstarten med massa bloggande gick sådär, detta mest för att jag har så mycket annat att göra att jag inte riktigt får ro att sätta mig och skriva. Så vad har hänt sen sist?

Jag satt som mötessekreterare på UNF Kronobergs distriktsårsmöte. 33 personer var närvarande vilket känns jätteroligt! Det diskuterades även en del "UNF Småland", en kaxig satsning från Smålandsdistrikten. Jag blev även urvald ur styrelsen, vilket kändes bra, nu när jag både är anställd och verkligen planerar att flytta. UNF Kronoberg kommer ju alltid vara distriktet i mitt hjärta, men jag hoppas på att kunna dra igång lite rolig verksamhet i Skåne när jag väl kommer dit.

Jag har även mer och mer aktivt börjat söka bostad till mig och Sigfrid. Jag har börjat intresseanmäla på massa lägenheter, spanat in novisch-systemet, anmält intresse till den drogfria korridoren samt börjat fila på en text till privatannons om att vi söker boende. Det ska bli spännande i höst!

Förra fredagen var jag på bal i Göteborg! En trevlig kväll med endast två missar, kylan och pepsin till ankbröstet (pepsi var tydligen det alkoholfria alternativet). Men som sagt, trevligt sällskap, ett spektakulärt fyrverkeri och många fina klänningar och frisyrer!

Annars är väl familjens stora inriktning just nu pappas femtioårsfest. Maten är nästan färdigförberedd, present ordnad, så just nu återstår mest annat pysslande och donande, som att göra trädgården fin, städa, göra klart småprojekt som hallen mm.

Mina projekt för dagen är:
*Baka sex pajer
*Sätta upp väv i hallen och grundmåla
*Slipa det som är spacklat och sedan grundmåla
*Tvätta sängkläder och passa på att hänga dem ute nu när snön har plockat ner det mesta av pollenet
*Göra två matteprov
*Skriva klart DÅM-protokollet och posta
*Köra lillebror t.o.r. till Ljungby
*INTE åka till Växjö och köpa den söta klänningen
*Planera aktiviteter till fritidsgården i morgon
*Puh*

Det är väl bäst att jag sätter igång!

Kommentarer
Postat av: maria

varför ska du baka just 6 pajer?

är för att fira jobbet kanske?;)

2010-05-08 @ 17:59:22
URL: http://www.littletony.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0