Lördagskväll

Och det känns som ja, jag vet inte vad men inte helg i alla fall. Ensam hemma, resten av familjen är fortfarande i stugan. S är på Öland, så lär inte höra av honom förrän i morgon.

Försökte skapa lite lördagsstämning genom att efter maten lägga mig i soffan med lite chips, vitlöksdip (ingen som tar skada av det ju ;) ) och lite trocadero. Tittade på Guldkompassen och upptäckte att jag inte minns storyn så väl längre, blev sugen på att läsa om böckerna.

Att lyssna på Emil Jensen får mig på konstigt humör. Helst av allt vilja bara promenera genom denna ljuva natt med någon jag tycker om. Det är ljust, det är varmt, en kväll som gjord för en promenad alltså!

I morgon blir det en A6-tur. Bävar lite, det är så jobbigt på helgen när man på fyra personer ska hinna med det mesta som 7 gör i vanliga fall... Men bara två dagar till, sen får jag en välförtjänts dag ledigt. Fick i alla fall höra att jag är omtyckt i restaurangen, både av personal och boende. Det var till och med en söt liten gubbe som friade, fick snällt berätta att "den fina jäntan har varit förlovad i ett halvår". =)

Nej, jag får tvinga undan det som drar i mig att ge mig ut och promenera och hoppa i säng istället. Fortfarande två dagar jobb kvar ju!

Godnatt världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0